Το cocktail ή drink menu αποτελεί το πρώτο πράγμα που παρατηρούν οι πελάτες όταν επισκέπτονται ένα μπαρ. Είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που ενισχύει τη θετική εμπειρία του πελάτη και παράλληλα αυξάνει τα έσοδα της επιχείρησης.
Οι τάσεις στα ποτά αλλάζουν διαρκώς και ο πελάτης- καταναλωτής του μπαρ έχει γίνει επιλεκτικός, έχει εκπαιδευτεί στο να ξεχωρίζει γεύσεις και έχει αποκτήσει συγκεκριμένες προτιμήσεις . Επίσης είναι πολύ προσεκτικός ως προς τι καλείται να πληρώσει για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που πρόκειται να αγοράσει.
Έχει παρατηρηθεί επίσης ότι οι τακτικοί πελάτες ενός μπαρ ξοδεύουν περισσότερα χρήματα όταν το μενού αλλάζει κάθε 3-4 μήνες καθώς επίσης και ότι οι καινούριοι πελάτες εντυπωσιάζονται θετικά όταν έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε καινοτόμες γευστικές προτάσεις.
Οι τάσεις στα ποτά αλλάζουν διαρκώς και ο πελάτης- καταναλωτής του μπαρ έχει γίνει επιλεκτικός, έχει εκπαιδευτεί στο να ξεχωρίζει γεύσεις και έχει αποκτήσει συγκεκριμένες προτιμήσεις. Επίσης είναι πολύ προσεκτικός ως προς τι καλείται να πληρώσει για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που πρόκειται να αγοράσει.
Έχει παρατηρηθεί επίσης ότι οι τακτικοί πελάτες ενός μπαρ ξοδεύουν περισσότερα χρήματα όταν το μενού αλλάζει κάθε 3-4 μήνες καθώς επίσης και ότι οι καινούριοι πελάτες εντυπωσιάζονται θετικά όταν έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε καινοτόμες γευστικές προτάσεις.
Πέρα από την καλαίσθητη εμφάνιση, το cocktail/drink menu πρέπει να περιέχει επιλογές που θα παρακινήσουν τον πελάτη να παραγγείλει πάνω από μία φορά. Γι αυτό πρέπει να είναι προσεκτικά σχεδιασμένο, ελκυστικό, περιεκτικό ,ευέλικτο και «να πουλάει» σχεδόν από μόνο του.
Τα cocktails που περιλαμβάνονται σε ένα μενού μπορούν να κατηγοριοποιηθούν ανάλογα με την αλκοολική βάση τους, τη γεύση τους (sweet n sour, bitter, salty, spicy, umami), τα μπαχαρικά ή βοτανικά τους στοιχεία, την εποχικότητα των φρέσκων υλικών που περιλαμβάνουν (φρούτα , φρέσκοι χυμοί ) και – εφόσον πρόκειται για εστιατόριο- τη γευστική συμβατότητα με τα πιάτα που σερβίρονται. Μέσα στο μενού μπορεί ακόμα να περιλαμβάνονται low alcohol ή non alcohol επιλογές σε cocktails, χυμοί και flavored sodas.
Το μενού συνήθως περιλαμβάνει κλασικές επιλογές που όλοι γνωρίζουν και παραγγέλνουν με ευκολία (όπως mojito, margarita, negroni, cuba libre, gin tonic κτλ), classic cocktails with a twist δηλαδή ενδιαφέρουσες και δοκιμασμένες παραλλαγές των κλασικών cocktails, αλλά και signature cocktails, δηλαδή πρωτότυπες και ξεχωριστές μίξεις που ο πελάτης μπορεί να απολαύσει μόνο στο συγκεκριμένο μπαρ. Τα ιδιαίτερα αυτά cocktails αντανακλούν τον ξεχωριστό χαρακτήρα κάθε επιχείρησης και δείχνουν τη δημιουργικότητα, την έμπνευση και την αφοσίωση στους πελάτες της.
Πριν ξεκινήσουμε το σχεδιασμό/ανανέωση/βελτίωση του cocktail μενού ενός μπαρ, λαμβάνουμε υπόψη παραμέτρους όπως:
- Tο προφίλ των πελατών
- Tην τοποθεσία της επιχείρησης
- Tο ύφος/χαρακτήρα/όραμα της επιχείρησης
- Tην εποχή που θα λειτουργήσει το μενού
- Tο βαθμό πρόσβασης της επιχείρησης σε υλικά και πρώτες ύλες
- Tον προϋπολογισμό της επιχείρησης
- Tον οικονομικό στόχο της επιχείρησης
- Tην εργασιακή εμπειρία και τη δεξιοτεχνία της ομάδας των bartenders
Έχοντας κατά νου όλα τα παραπάνω προτείνουμε το drink menu που ταιριάζει στο δικό σου bar διατηρώντας πάντα ως στόχο την αύξηση του κέρδους
Δημιουργούμε από την αρχή ένα καινούργιο μενού, ή ανανεώνουμε/φρεσκάρουμε το ήδη υπάρχον, με κλασικά, μοντέρνα και πρωτότυπα cocktails και ροφήματα που ταιριάζουν στην επιχείρηση και στο πελατολόγιό σου.
Αναλύουμε τα κόστη, προτείνουμε τρόπους ελαχιστοποίησης της σπατάλης και αύξησης της ποιότητας των προϊόντων.
Συζητάμε με το προσωπικό, ανταλλάσουμε ιδέες και τους εμπλέκουμε στην δημιουργία του μενού ώστε να νιώσουν οικεία και άνετα με το νέο μενού και να μπορέσουν να το προωθήσουν με τον κατάλληλο τρόπο.
Εκπαιδεύουμε το προσωπικό του bar να παρασκευάζει σωστά και με τον ίδιο πάντα τρόπο τα ποτά και τα ροφήματα του καταλόγου ώστε να υπάρχει συνέπεια απέναντι στη
γευστική εμπειρία του πελάτη
Εκπαιδεύουμε τους σερβιτόρους σε τεχνικές προώθησης και πώλησης των προϊόντων του καταλόγου .
– Βοηθάμε τον επιχειρηματία ή τον bar manager να ρομηθευτεί τις πρώτες ύλες, τα υλικά , τα ποτήρια προτείνοντας τις πιο συμφέρουσες αγορές – Προωθούμε το νέο μενού μέσα από την ιστοσελίδα και τα social media του The Bar Institute
– Υποστηρίζουμε το νέο μενού με συχνές επισκέψεις από τους συνεργάτες μας ώστε να είμαστε σίγουροι ότι όλα ειτουργούν σωστά και δεν υπάρχουν κενά ή παραλείψεις.
Εκδηλωση ενδιαφεροντος
Για περισσότερες πληροφορίες συμπληρώστε τη φόρμα και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατόν